Om oss

21362142_10155685101099696_1804365377_o.jpg
certification-mark-black.png

Svetlana

Jag som driver Yogena heter Svetlana. Jag har börjat med Iyengaryoga i Moskva 2003. Under 2012 och 2013 utbildade jag mig till yogalärare för Monica Haar. Sedan 2013 är jag certifierad på Introductory Nivå II. Jag har haft egna pass på andra skolor och har drivit en yogastudio på Koh Lanta i Thailand. Jag har en stor kärlek och respekt för yogapraktiken som har blivit en integrerad del av mitt liv. Att undervisa har länge varit en självklarhet eftersom jag i grunden har en lärarutbildning från universitetet med examen i pedagogik. Att ha en möjlighet att undervisa i en fullt utrustad lokal är fantastiskt och ger mig som instruktör väldigt bra möjlighet att få kontinuitet med mina elever och kunna anpassa yogan efter deras förutsättningar. Min målsättning är att skapa ett varaktigt inslag i yogalandskapet norr om Stockholm och erbjuda alla som vill en plats att få utvecklas och upptäcka yogans möjligheter och fördelar!

0001-1-1200x1660.jpg
cert1-min-1200x1680.jpg
Mirja.jpg

Mirja

BhadraYoga logo.jpg

Bhadrayoga grundades på försommaren 2015 av Mirja Blomqvist. Fokus att få människor att andas djupare och hitta sitt inre ljus är en ledstjärna för Mirja.

Som licensierad GlobalYoga-lärare, GlobalYogaYin-lärare, Global Yoga Power - personlig träning och utbildad i embodied flow hos Authetic Flow Tribe och barn- och tonårsyoga hos Kids Yoga Foundation, har Mirja både en bred kunskap och många ingångar till hur yogan kan användas för varje enskild individ. 

Hon har drygt tretton års egen erfarenhet av gravid-, mamma/baby-, ashtanga, vinyasa flow och hathayoga såväl som pt-sessioner och yogaretreats. 

Med erfarenhet av stressen i arbetslivet och vad en utmattning gör med både kropp och själ, vill Mirja ge närvaro, lugn och verktyg till människor som behöver det som mest. Genom yoga för barn, ungdomar och idrottsföreningar vill Mirja förebygga stress hos en generation som har vant sig vid ständig aktivitet i mobilen och som ultralöpare vet hon också att yoga, avslappning och fokus är viktigt vid atletiska utmaningar.