Bakåtböjningar – Öppna ditt hjärta för livet!

Under 3-timmars pass lär du dig en korrekt teknik för att praktisera bakåtböjningar på ett hälsosamt sätt för att få en positiv effekt. Bakåtböjningar kan praktiseras för återhämtning då du ger kroppen mycket stöd med hjälp av props och det gör att du kan slappna av mer och samtidigt förbättra rörligheten. Bakåtböjningar kan också vara mer aktiva där du måste arbeta mer muskulärt. Målet med aktiva bakåtböjningar är att förbättra rörligheten på framsidan av höfterna i övre delen av ryggen och axlarna. Syftet är också att träna magmusklerna på att kunna arbeta effektivt när de är mer utsträckta.  Om bakåtböjningar praktiseras på korrekt vis har de många positiva effekter:

  • Öka styrkan i ryggen och nacken
  • Motverka kutryggig hållning
  • Öka rörligheten i ryggen och nacken
  • Stretcha hela framsidan av kroppen
  • Motverka diskbråck, skolios och andra ryggproblem
  • Stimulera leverns funktion- att rena kroppen
  • Upp-piggande för hela systemet
  • Har en starkt positiv effekt mot depression
  • Stimulerande för energiflödet i centrala nervsystemet som löper längs ryggraden
  • Öppnar upp flödet av energi kring hjärtat- energiflödet blir friare i hela kroppen
  • Kan öppna nya möjligheter mentalt- och ge oss känslan av att vi vågar

Dag: lördagen den 2 april
Tid: kl 09.00 – 12.00
Pris: 450kr
Anmälan: boka din plats senast den 26 mars via bokningsformulär eller mejla oss till info@yogena.se OBS! Begränsat antal platser.